Ateljérapport 13 januari

Ute lyser sol idag. Ljus! Äntligen ljus!

IMG_0397

I övrigt har jag lite experimenterat med 4kg ris och ett par strumpbyxor. Strumpbyxor fulla med ris blir som någon sorts märklig levande varelse då man leker med dem. Mycket försiktigt dock. Man vill ju inte ha flera kilo ris flödande ut över golvet.

 

IMG_0398

Hopknölad riskorv.

Och så slängde jag en rejäl utkavlad platta svartlera ovanpå. Det gäller faktiskt att slänga det med lite kraft och fart. Blir bäst så tror jag.

 

IMG_0400

Nu har jag finslipat kanterna lite. Och sen är det bara att vänta att leran torkar lite. Blir typ läderhård lite drygt kanske.

 

IMG_0404

Det är ännu bara ett experiment. Eftersträvar fågelbad med en organisk grundform. Fungerar det och blir som jag föreställt mig så blir det att handla antal kilo ris till. Men det knepiga med lera är ofta att man får inte ha för bråttom och inte heller lämna det alltför länge, utan man måste anpassa processen efter hur den torkar. Svårt för någon så otålig som jag.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

