Ateljérapport 9 januari 2014!

Gott Nytt År på er alla!

Julen kom och gick. Vi rymde fältet till Paris. Men vecka räcker inte till någon vart i den staden. Känns som vi bara hann se det mest obligatoriska och det skulle behövas minst en resa till, för att hinna se allt det andra jag vill uppleva.

IMG_0212

Jul på Lafayette

Nytt år nya möjligheter.Dricker kaffe och planerar och funderar. Skriver listor. Visionerar.

Drömmer om trädgårdar och skulpturala nyttoföremål för trädgårdsbruk. Vad det kan betyda. Har en lista på lite olika saker. Undrar om det finns intresse för sådant? Och hur ska man nå de intresserade?

IMG_0331

Kommer senare i vår att bland annat jobba med projekten ”Vasa Grown Graffiti” och ”Seinäjoki Grown Graffiti”. Där jag kommer att tillsammans med grupper ungdomar odla grönsaker och blommor på övergivna jordytor i det offentliga utrymmet i de två städerna. Lite ”guerilla gardening” i mild österbottnisk version. Projekten kommer att redovisas i samband med Bothnia Biennale i september. Ska bli oändligt spännande att se vad det kan bli till.

Jag kommer också att planera och bygga masker till Wasa Teaters produktion ”Hamlet sa det vackrare. En konstruktionsmässig utmaning som jag ser fram emot.

I övrigt kommer jag att fortsätta jobba på med projektet Konstkick, förhoppningsvis lite mera koncentrerat och effektivt än tidigare.

Andra grupper är också välkomna! Samla ihop 6-10 personer. Kontakta mig om ett lämpligt datum och berätta vad ni vill jobba med, keramik, tygtryck, smyckestillverkning, nåltovning eller nått annat. Tyvärr tror jag att de öppna Keramik i ateljén-kvällarna som jag höll i princip en gång i månaden under 2013 kommer att ta en paus nu under våren p.g.a. lågt intresse under hösten. Men som sagt, har du en grupp som vill komma så är det bara att höra av sig.

Har just också uppdaterat ”Produkter i lager” med vad som finns kvar efter julförsäljningen. Hör av er om nått intresserar.

Kaffet har kallat. Borde sätta på en ny panna.

Skålar i keramik med turkos yttersida, vit innersida med spetsmönster, storskål 38€, liten skål 8€

Skålar i keramik med turkos yttersida, vit insida med spetsmönster

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

