Ateljérapport 8 augusti och KONSTENS NATT

Första arbetsveckan efter semestern har kommit igång och redan har mer än första halvan avklarats. Känns riktigt roligt att börja på igen. Ser fram emot en spännande höst med många nya möjligheter.

Här till först har jag ett par beställningsarbeten i keramik som behöver bli gjorda.

Sen kommer jag att undervisa på Taikon, Grundläggande undervisning i konst inom Vasa Stad. Tidigare har jag haft hand om alla svenskspråkiga grupper inom bildkonsten, men från och med i höst har jag endast de här. De övriga kommer Sini Björkholm (5-6 åringar, 7-8 åringar och 11-12 åringar) och Maija Minni (15-18åringar) att ta hand om:

Grundundervisning 1 på Vikinga skola (7-8 åringar) tisdagar kl. 14 – 15.30

Grundundervisning 2 (9-10 åringar), Kasern 11, tisdagar kl. 16.30 – 18

Verkstadsstudier 1 (13 – 15 åringar), Kasern 11, tisdagar kl. 18 – 20.30

Mera information också om de andra grupperna och hur man anmäler sig till kurserna hittar man på Taikons hemsidor.

I övrigt kommer jag att jobba vidare med Konstkick och vidareutveckla det konceptet.

”Keramik i ateljén”-kvällarna fortsätter också. Tanken är att det ska bli en keramikkväll öppen för alla varje månad. Preliminärt har jag nu satt datumen till 30 augusti, 27 september, 25 oktober, 29 november. Det betyder att då är dörrarna till ateljén öppen för vem som vill komma och mellan kl. 18-21 jobba med lera. Jag tar sedan hand om arbetena och bränner och glaserar dem enligt önskemål. 2-3veckor senare kan arbetena hämtas. Anmäl er gärna på förhand via mail (sonja_backlund(a)hotmail.com) eller fb. Mera info kommer senare far varje tillfälle.

Finns det intresse för grupper att boka in en dag eller kväll för att komma och jobba med lera, nåltova på mera eller mindre traditionella sätt, måla på textil, göra smycken, jobba med papier masche eller annat så är det bara att ta kontakt och vi hittar en tid.

Tja, det är väll vad jag vet om hösten tills vidare. Men nu kör det igång med

KONSTENS NATT

kl 16.30 – 18.30 kommer jag att vara på Taikon, Kasern 11 och vika roliga pappershattar med barn och barnsligt sinnade.

kl. 19 – 22 är det öppet hus i min ateljé i Kasern 14

Välkommen in och titta på ljushuvuden och andra skapelser och dricka en kopp kaffe!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

